INFORMACJA
WS. SPORZĄDZANIA AKTU PEŁNOMOCNICTWA
DO GŁOSOWANIA W WYBORACH DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
ZARZĄDZONYCH NA 9 PAŹDZIERNIKA 2011 R.
Zgodnie z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, wyborca może głosować osobiście lub przez pełnomocnika.
Prawo ustanowienia pełnomocnika przysługuje wyborcom posiadającym:
1) orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
2) wyborcom, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 75 lat.
Pełnomocnikiem może być tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania, lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania.
Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie zaufania zgłaszani przez komitety, jak również kandydaci w danych wyborach.
Pełnomocnictwa do głosowania udziela się przed wójtem lub sekretarzem gminy upoważnionym przez wójta do sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania. Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania następuje na wniosek wyborcy, złożony do wójta gminy,
w której wyborca jest wpisany do rejestru wyborców, najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborów tj. 29 września 2011 r.
Wniosek powinien zawierać dane dotyczące wyborcy i osoby której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, w tym: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy, jak i osoby, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, a także wyraźne oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo do głosowania.
Do wniosku należy dołączyć:
1) kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
2) pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem, zawierającą jej nazwisko i imię (imiona) oraz adres zamieszkania, a także nazwisko i imię (imiona) osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
3) kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem - w przypadku gdy osoba ta nie jest wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania.
Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania następuje w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa do głosowania wskazanym we wniosku, albo na obszarze gminy poza miejscem zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa do głosowania, jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku.
INFORMACJA
W SPRAWIE GŁOSOWANIA KORESPONDENCYJNEGO PRZEZ WYBORCÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH W WYBORACH DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
ZARZĄDZONYCH NA 9 PAŹDZIERNIKA 2011 R.
Zgodnie z art. 61 a § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może głosować korespondencyjnie.
Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę niepełnosprawnego wójtowi do 21 dnia przed dniem wyborów, tj. do dnia 19 września 2011 r.
Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy niepełnosprawnego, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.
Do niniejszego zgłoszenia dołącza się kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Korczew |
Informację wprowadził(a) do BIP: | Elżbieta Głozak |
Data udostępnienia w BIP: | 2011-09-13 |
Informacja zaktualizowana przez: | Elżbieta Głozak |
Data ostatniej aktualizacji: | 2011-09-13 |